20 november 2016

Meer banen, minder werklozen | PvdA

Door Henk Nijboer op 15 november 2016 Delen   De afgelopen tweeënhalf jaar kwamen er 250.000 banen bij. Een enorme groei en prachtig nieuws. Steeds meer mensen vinden een baan – ook ouderen en langdurig werklozen – en de werkloosheid laat de snelste daling in tien jaar tijd zien.De PvdA is verheugd dat het goed gaat met de economie: mensen geven steeds meer uit, bedrijven investeren flink en we verkopen meer aan de rest van de wereld. In de afgelopen twaalf maanden groeide de Nederlandse economie het hardst van Europa.Dat onze economie sterk groeit en de werkloosheid hard daalt is niet gek. Ons onderwijs behoort tot het beste van de wereld, evenals onze zorg en infrastructuur. Recentelijk bleek al dat de Nederlandse economie tot de innovatiefste economieën van de wereld behoort. Nederland is een land waar mensen zichzelf kunnen zijn, waar mensen graag wonen en werken. Kortom, een land waar we met z’n allen trots op kunnen zijn.

Bron: Meer banen, minder werklozen | PvdA