GR 2014: Hein Kuiken met nieuw team

3 december 2013

Hein Kuiken gaat ook in 2014 bij de verkiezing van de gemeenteraad de PvdA-lijst aanvoeren. Op die lijst een nieuw team met veel kennis van de onderwerpen die in de nieuwe raadsperiode op de eerste plaats komen. De PvdA is klaar voor de uitdagingen waarvoor de gemeente Harlingen staat.

H. KuikenDe leden van de Partij van de Arbeid hebben unaniem en vol enthousiasme Hein Kuiken opnieuw aangewezen als hun lijsttrekker. Hein kwam in 2006 als jongste raadslid in Harlingen ooit in de gemeenteraad. Al snel wist hij in de zeskoppige fractie zijn plaats te vinden. Werkgelegenheid en sociale zaken kregen zijn bijzondere belangsteling. In 2010 werd Hein – alweer de jongste – lijsttrekker van de PvdA. De fractie kwam met drie leden terug in de raad waardoor er erg veel werk op de schouders van de fractievoorzitter kwam te liggen. Hij heeft in een lastig politiek klimaat zijn taak op geweldige manier uitgevoerd. De PvdA-leden waarderen dat en geven Hein opnieuw hun vertrouwen.

In de komende zittingsperiode van de gemeenteraad 2014 – 2018 komen er veel en moeilijke zaken op tafel. De gevolgen van de economische crisis werken door. Daarnaast legt de rijksoverheid belangrijke taken bij de gemeenten – zonder voldoende geld. Juiste keuzes maken en zorgvuldige beslissingen nemen, is de verantwoordelijkheid van het hele gemeentebestuur. De gemeenteraad moet de richting aangeven en de knopen doorhakken. Dat wordt niet makkelijk. De PvdA heeft daarom een nieuwe ploeg samengesteld, die samen met Hein Kuiken deze taken aan kan.
Op plaats 2 op de lijst staat Edwin Helvrich. Hij heeft veel ervaring op de gebieden onderwijs en opvoeding en de jeugd in het algemeen. Als lid van een raadscommissie eerst in Den Helder en nu in Harlingen heeft hij al veel ervaring opgedaan en kennis vergaard over andere werkterreinen. Op plaats 3 staat Jacqueline Huizenga. Door haar werk is zij op de hoogte van het ondernemen in Harlingen, de positie van werknemers en alles wat met werken te maken heeft. De 4e plaats is voor Tineke Zuiderhof. Met haar grote ervaring in de zorgsector kan zij een belangrijke rol spelen als het gaat over de nieuwe taken die de gemeente krijgt. Op plaats 5 staat Jan van der Mei als vertegenwoordiger van de jongeren. Dit team heeft alles in huis om de belangen van de kiezers in Harlingen, Midlum en Wijnaldum te vertegenwoordigen.
Verder staan op de lijst van de PvdA kandidaten met ervaring in de PvdA en/of de gemeentepolitiek: Anita Damsma, Elly de Jager, Jan Sijbenga, Sita Helfrich, Jilles Toornstra, Sjoerd Helfrich, Wouter de Groot en Wiebe van Dijk.
De nieuwe PvdA-fractie kan aan de slag met als belangrijkste onderwerpen: werken, werken en nog eens werken.

1.    Hein Kuiken
2.    Edwin Helvrich
3.    Jacqueline Huizenga
4.    Tineke Zuiderhof