Wijkschouw De Spiker

5 november 2018

Het was koud met dreigende regenluchten en alweer bijna schemerig op afgelopen dinsdagmiddag 30 oktober om half vijf ’s middags bij de wijkschouw in De Spiker. Samen met vijf wijkbewoners, wethouder Boon, Bartele Boersma en Ron Leen van de PvdA, een collega-raadslid, twee ambtenaren en Ubbo Posthuma (Harlinger Courant) gingen de wijk bekijken.

De wijkschouw leverde ons een positieve indruk van deze zeer ruim opgezette wijk op. Vanzelfsprekend waren er een aantal aandachts- en verbeterpunten die door de bewoners werden ingebracht, maar over het algemeen heerste er tevredenheid. De aandachtspunten zijn genoteerd door de wijk- en dorpencoördinator Adri Attema en we kunnen er zeker van zijn dat zij er voor zorgt dat ze gedegen worden aangepakt.

Net als in andere wijken valt het ook in de Spiker op dat niet alle bewoners bereid zijn om bij te dragen aan een goede leefbaarheid van hun wijk, maar misschien hoort dat bij elke wijk. Gelukkig zijn er voldoende bewoners die dit wel belangrijk vinden en hun eigen steentje bijdragen.

Het was voor ons weer een leerzame schouw, net als alle vorige waren en de komende zullen zijn!

PvdA Harlingen
Ron Leen, Welmoed Konst, Bartele Boersma, Jacqueline Huizenga en Edwin Helvrich