Nieuws van de PvdA Harlingen

8 juni 2024

Nieuws van de PvdA Harlingen

In de raadsvergadering van april heeft de gemeenteraad gesproken over vuilwater innamepunten voor passagiersschepen zoals de schepen van de Bruine Vloot. Wettelijke regels verbieden binnenkort dat het vuile water nog langer door de schepen geloosd mag worden. Als PvdA willen we ook dat het vuile water op een goede manier naar het riool afgevoerd gaat worden en niet langer in het oppervlaktewater verdwijnt. Misschien heeft u ze al gezien, aan de Zuiderhaven staan al vier zwarte buizen die hiervoor bedoeld zijn. Ze zijn reeds geplaatst toen een deel van de Zuiderhaven aan de walkant opnieuw is ingericht. De andere buizen komen nog.

Ook heeft de raad ingestemd met de komst van een jongerenwerker. Deze gaat de jongeren actief opzoeken in hun eigen omgeving, op straat, om te horen waar ze zoal tegenaan lopen. Maar ook om te kijken of er iets aan gedaan kan worden. Hierbij gaat het om kwetsbare jongeren of om jongeren die overlast veroorzaken.

Op woensdag 22 mei wordt de gemeenteraad geïnformeerd over de woningbouw plannen voor het Spaansenterrein. Heeft u daarover ideeën? Laat het ons weten, we gaan graag met u hierover in gesprek.

Op 5 juni vergadert de gemeenteraad onder andere over beleid voor recreatie en toerisme, het Harlinger armoedebeleid, participatie van de gemeenschap en het bestemmingsplan voor het langparkerenterrein aan de Harlingerstraatweg.

U bent van harte welkom bij onze fractievergaderingen, de eerstvolgende is op dinsdag 21 mei om 19:30 uur in Het Vierkant.

Samen voor Harlingen! PvdA-fractie Harlingen, Edwin Helvrich, Welmoed Konst, Jacqueline Huizenga en Greet Stoker