Dorpsschouw Midlum 1 November PvdA

2 november 2021

Afgelopen maandag werd de dorpsschouw Midlum gehouden. Een grote groep van ruim twintig mensen, bestaande uit bewoners van het dorp, ambtenaren, burgemeester Ina Sjerps en een handvol raadsleden liepen een ronde door het dorp. Namens de PvdA was Edwin Helvrich aanwezig.

Fietsers die op de stoep bij de Julianalaan fietsen en daarmee ouderen de stuipen op het lijf jagen, wat doe je eraan? Een apart stukje fietspad aanleggen of de inrichting wat veranderen?

Midden in het dorp ligt de Kerkstraat, dit is een smalle weg, die door auto’s alleen vanaf de zuidzijde ingereden mag worden. Echter het verbodsbord aan de noordkant wordt wel eens genegeerd. De weg afsluiten of er een paaltje zetten zijn geen oplossingen die veel enthousiasme opriepen, een punt om nog eens over na te denken dus.

Blijkbaar heeft een enkele automobilist het nieuwe fietspad met tunnel ook ontdekt als een route om met de auto (!) naar Wijnaldum te rijden… Het moge duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling is. Vraag is wel of het fietspad voldoende verlicht is nu het langer donker is. Er zal gekeken worden wat er mogelijk is.

In de buurt van de school word te hard gereden, een probleem wat bij elke wijkschouw naar voren komt. Automobilisten erop aanspreken is waarschijnlijk het enige wat helpt. Op extra meerstoelen, verkeersdrempels en borden zit de omgeving ook niet te wachten.

De verschillende punten werden allemaal genoteerd en de komende tijd zal er bekeken worden wat eraan gedaan kan worden.

De volgende wijkschouw is woensdag 3 november om 16:30 uur in Plan Zuid.

Sociaal voor mekaar!

PvdA Harlingen, Edwin Helvrich, Jacqueline Huizenga, Bartele Boersma, Welmoed Konst en Ron Leen