Raadsvergadering maart 2024

7 maart 2024

Nieuws van de PvdA Harlingen

In de raadsvergadering van februari heeft de gemeenteraad gesproken over de centrumvisie. Als PvdA willen we vooral dat we een aantrekkelijk ingericht centrum krijgen waar Harlingers en bezoekers van buiten graag verblijven. Zoals met meer groen in de binnenstad. Wij willen graag een levendig centrum met verschillende activiteiten en evenementen en waar ondernemers, zoals horeca en winkels, een goed bestaan kunnen hebben. De Grote Bredeplaats zal autovrij worden en opnieuw worden ingericht zodat een ieder er prettig kan verblijven. Ook is het de bedoeling dat de winkels in het centrum vooral in de Voorstraat en omgeving komen en niet meer in de andere straten.

Samen met CDA, VVD en D66 hebben we een amendement ingediend om dit alles te benadrukken. Het raadsvoorstel en het amendement zijn aangenomen, de wethouder kan nu verder met de uitwerking van de plannen. Daarbij zullen de komende tijd inwoners, ondernemers en pandeigenaren betrokken gaan worden.

De PvdA roept een ieder dan ook op om met goede ideeën voor onze binnenstad te komen. Graag gaan we met u daarover in gesprek.

In maart vergadert de gemeenteraad over andere over de vervanging van het pupillenveld van Zeerobben, de aanbesteding voor een accountant voor de gemeente samen met Waadhoeke en Hûs en Hiem.

U bent van harte welkom bij onze fractievergaderingen, de eerstvolgende is op dinsdag 12 maart om 19:30 uur in Het Vierkant.

Samen voor Harlingen! PvdA-fractie Harlingen, Edwin Helvrich, Welmoed Konst, Jacqueline Huizenga en Greet Stoker