Onze wethouder Hein Kuiken voorgedragen als wethouder in Leeuwarden

22 juni 2020

Wethouder 2018 Hein Kuiken (PVDA) in de raadszaal, vlak voor de gemeenteraadsvergadering begint. FOTO NIELS DE VRIES

De fractie van de PvdA van de gemeente Leeuwarden draagt de 36-jarige Hein Kuiken voor als nieuwe wethouder van de gemeente. Hij zal de portefeuilles wmo, financiën en cultuur op zich nemen.

Kuiken moet Sjoerd Feitsma op gaan volgen, die per 1 augustus start als directeur bij het platform Arbeidsmarkt Culturele en Creatieve Toekomst (ACCT).

Kuiken is momenteel wethouder in Harlingen. „Hein Kuiken wil zich graag gaan inzetten voor Leeuwarden en de dorpen en verheugt zich op zijn nieuwe functie”, zo stelt de fractie in Leeuwarden.

Als alles volgens planning verloopt wordt Hein Kuiken benoemd en geïnstalleerd in de raadsvergadering van 1 juli 2020.

De fractie van de PvdA Harlingen beraadt zich over een opvolger voor Hein Kuiken in de gemeente Harlingen. In een reactie op zijn vertrek feliciteren zijn fractiecollega’s in Harlingen Kuiken met zijn benoeming. „Harlingen verliest een bevlogen wethouder, maar wij begrijpen dat dit voor Hein een mooie kans is. Hij heeft de PvdA in Harlingen nadrukkelijk op de kaart gezet en mede dankzij hem zijn wij een bepalende factor in het gemeentebestuur.” De reactie wordt besloten met de groet: „Succes ouwe seun!”