Verslag van de Raad 21 juni door PvdA Harlingen

15 juli 2023

Verslag van de Raad 21 juni door PvdA Harlingen

Het was een korte raadsvergadering deze keer, want vier agendapunten werden hamerstuk, bij twee agendapunten werd er alleen een stemverklaring afgegeven. Maar één agendapunt werd uitgebreid besproken. Maar daarover zo dadelijk meer.

De vergadering begon met de mededeling van PvdA-er Bartele Boersma dat hij in juli afscheid gaat nemen van de gemeenteraad. Hij gaat namelijk samenwonen met zijn vriendin in Brussel en heeft een mooie baan gevonden in Roosendaal. Het is nog niet zover, maar wij gaan hem missen!

Het raadsvoorstel dat uitgebreid werd besproken was het projectvoorstel Kustzonevisie. Namens de PvdA liet Edwin Helvrich weten dat wij voor het opstellen van deze visie zijn. Er zijn al verschillende projecten gaande, zoals de Westerzeedijk en de Willemshaven, om onze stad verder te ontwikkelen. Een goede samenhangende visie op dit belangrijke gebied lijkt ons nodig. Wel vindt de PvdA dat er een visie moet komen die past bij de aard en schaal van Harlingen, dus geen megalomane projecten gaan bedenken waarvan de Harlingers zullen zeggen: “hoe krije se ut in ‘e harsens”. Wethouder Erik de Groot was het hier van harte mee eens.

Woensdag 12 juli is de laatste raadsvergadering voor de zomervakantie.

Samen verder met Harlingen!

PvdA-fractie Harlingen, Edwin Helvrich, Jacqueline Huizenga, Welmoed Konst en Bartele Boersma