Wijkschouw 13 oktober Groot Ropens

21 oktober 2021

Wijkschouw Groot Ropens

Woensdag 13 oktober was er weer een wijkschouw, deze keer in Groot Ropens. Met een stevige bries, maar het bleef wel droog. Een grote groep van ongeveer twintig mensen, bestaande uit bewoners van de wijk, ambtenaren, burgemeester Ina Sjerps en een handvol raadsleden liepen een ronde door de wijk. Voor de burgemeester was het haar eerste wijkschouw in onze gemeente. Namens de PvdA waren Jacqueline Huizenga en Edwin Helvrich aanwezig.

Ook hier werden te hard rijdende auto’s genoemd. Punt is wel wat is de beste oplossing? Meerpalen of verkeersborden plaatsen, de kruispunten anders inrichten? Elke oplossing heeft voor- en nadelen. Het zou om te beginnen al helpen als er rustiger gereden wordt in de woonwijken. Ook is er in de wijk sprake van sluipverkeer, ook hier is niet zomaar even een oplossing te bedenken. Maar ook losliggende stoeptegels en overhangende taken van bomen en struiken werden genoemd. De verschillende punten werden allemaal genoteerd en de komende tijd zal er bekeken worden wat eraan gedaan kan worden.

De volgende dorpsschouw is maandag 1 november om 16:30 uur in Midlum.

Sociaal voor mekaar!

PvdA Harlingen, Edwin Helvrich, Jacqueline Huizenga, Bartele Boersma, Welmoed Konst en Ron Leen