Wijkschouw Noorderkwartier

Door Edwin Helvrich op 20 oktober 2021

Wijkschouw Noorderkwartier

Afgelopen maandag was er na lange tijd weer een wijkschouw, in verband met corona zijn deze er helaas een hele tijd niet geweest. Maar gelukkig kan het weer! Even voor half vijf was er nog een stevige regenbui, maar net op tijd was het weer droog. Een grote groep van ruim twintig mensen, bestaande uit bewoners van de wijk, ambtenaren, wethouder Erik de Groot en een handvol raadsleden liepen een ronde door de wijk. Namens de PvdA was Edwin Helvrich aanwezig.

Hondenpoep op de Oude Ringmuur, eilander blik dat dagenlang in de wijk geparkeerd staat, te hard en verkeerd rijdende en geparkeerde auto’s waren een paar van de punten die naar voren kwamen. Maar ook losliggende stoeptegels, overhangende taken en het gemis op sommige plaatsen van paaltjes werden genoemd. De verschillende punten werden allemaal genoteerd en de komende tijd zal er bekeken worden wat eraan gedaan kan worden. Punt is wel dat overal verkeersborden neerzetten ook niet werkt, maar ook handhaving lukt natuurlijk niet elk moment van de dag.

De volgende wijkschouw is woensdag 20 oktober om 16:30 uur in Groot Ropens.

Sociaal voor mekaar!

PvdA Harlingen, Edwin Helvrich, Jacqueline Huizenga, Bartele Boersma, Welmoed Konst en Ron Leen

Edwin Helvrich

Helvrich, Edwin A.S. Talmastraat 65 8862 WT Harlingen Tel:  0517-234364 PERSOONLIJKE INFO Ik ben Edwin Helvrich, ben 45 jaar en ben geboren en getogen in Harlingen. Ik ben leraar aardrijkskunde en geschiedenis aan de RSG Simon Vestdijk. Graag wil ik voor de Partij van de Arbeid lid van de gemeenteraad van Harlingen blijven. De afgelopen