Wijkschouw Plan Zuid 2 November

4 november 2021

Wijkschouw Plan Zuid

Woensdag was er weer een wijkschouw. Even voor half vijf verzamelde zich een groep belangstellenden bestaande uit bewoners van de wijk, ambtenaren, PvdA-wethouder Erik de Groot en een handvol raadsleden. Samen liepen zij een ronde door de wijk. Namens de PvdA was Edwin Helvrich aanwezig.

In Plan Zuid is de Bouwvereniging zeer actief met nieuwbouw, momenteel wordt er gebouwd in de Prinses Margrietstraat en de Koningin Wilhelminastraat. Ook zullen de straten en het groen opnieuw ingericht worden. Daarnaast worden huizen aan de Kimswerderweg en Prinses Beatrixstraat voorzien van een nieuw dak. De bovengrondse afvalcontainers in de Prins Clausstraat gaan ondergronds, daarmee worden ze makkelijker te gebruiken door ouderen en het staat mooier in het straatbeeld. Binnenkort komt de gemeente met plannen voor een speelterrein met groen bij de Prinses Marijkestraat. Kortom er gebeurd veel moois in deze wijk!

Tijdens de wijkschouw werden maar weinig punten genoteerd, wat wel genoteerd werd zal de komende tijd bekeken worden en waar mogelijk opgelost.

In Plan Zuid is een wijkvereniging actief, waar bewoners van de wijk lid van kunnen worden. De aanwezige bestuursleden deden een oproep om (actief) lid te worden.

De volgende dorpsschouw is donderdag 4 november om  16:30 uur in Wijnaldum.

Sociaal voor mekaar!

PvdA Harlingen, Edwin Helvrich, Jacqueline Huizenga, Bartele Boersma, Welmoed Konst en Ron Leen